SIMLOCK site

Het maken van deze site was een project van me aan het eind van de zomer van 1999. De site wordt nog steeds tussen de 1.000 en 2.000 keer per maand bezocht. De animatie is helemaal in DHTML geschreven, niet in Flash zoals een van de klagende users dacht.

In die tijd viel me op dat bij populaire websites de mooie plaatjes veel belangrijker waren dan de inhoud. Want die had in het algemeen veel beter door een kind van 14 geschreven worden.

Zou er een verband zijn tussen 14-jarigen en populariteit?

Oktober 1999 besloot ik dit te onderzoeken door een website te maken die populair zou zijn. Populair, en verder niks. Dus ik ging rebirthen naar toen ik 10 was.

En ik gebruikte het nieuwe Stonecoal English dat ik die zomer geleerd had bij het spelen van Nokiagame. Waarom zou je Engels gebruiken voor een onderwerp dat bijna alleen interessant is voor Nederlanders? Je ziet dit nu nog steeds dagelijks om je heen – denk maar eens aan de flyers voor (house-)feesten die altijd in slecht Engels zijn, maar waar vrijwel alle aanwezigen Nederlandstalig zijn. Dat is zo dom, het mòet wel te maken hebben met populariteit, daarom gebruikte ik het bij het maken van deze website.

The Total-S guide on GSM SIMLOCK and SIM LOCK REMOVE
The Total-S guide
on GSM SIMLOCK
and SIM LOCK REMOVE

In een week maakte ik de site inclusief animatie voor de voorpagina. Ik heb dubbel gelegen bij het verzinnen van de fouten in de teksten. En de pagina werd inderdaad erg populair.

Helaas besloot provider TMFWEB op 11-4-2001, om de pagina af te sluiten vanwege de grote hoeveelheid dataverkeer. Vanaf dat moment was het maximum nog maar 10 Megabyte per dag en daar ging de site regelmatig overheen.

Als laatste nog een grappig detail: de Vlaamse kinderpopgroep K3, waarvoor deze pagina al een banner heeft, was op dat moment in Nederland nog onbekend, maar is in het jaar 2000 inderdaad doorgebroken en tot op de dag van vandaag populair.

Een gedachte over “SIMLOCK site

  1. Via het adres total _ s at mad scientist com konden bezoekers van de website reageren. Hier een bloemlezing uit de reacties:

    tof, megacool keileuk internetdoorkijkvenster hebben jullie gemaakt dudes, ik ga een nieuwe hobby beginnen dankzij you guysn ik ga full time unlockenNice site but with that info is my feun still locked and I was looking the tering for how to unlock that (F) thing (((dertig plusser)))

    Cool! but i don’t know where did you get this girl, but she is not russian, cause her russian needs a lot of improvement.

    Wat een ontiegelijke k*t site
    leer es ff engels
    massel
    van iemand die het beter weet

    You have got it for eachother!
    This is the first site I actually read completely!
    It wasn’t of any use at all because my phone is still locked as a .. eh. well, Pretty Locked!
    BUT!
    I had a good laugh, especially about The Prutser.

    Als je een site over de nederlandse telecom maakt, en je kunt voor geen meter engels, maak hem dan ook in het nederlands !

    Ik vindt deze pagina echt kl*te. Leer eerst eens engels.
    oorden als prutser, gulden, korting enz hebben ook een engelse
    vertaling hoor.

    Hier ffen een berichtje vanuit Rotterdam.
    De site ziet er goed uit, maar wat ontzettend jammer is is dat;
    – ten eerste de Nederlandse versie niet leesbaar is?
    – ten tweede de Engelse versie bizar veel spellings foouten en grammaticale fouten bevat!!!
    Ook al is het “ment to be”? Zoals je in een van de andere reacties uitlegt.
    Staat gewoon knullig.

    Wat een K*T site zeg, ik erger me mateloos aan dat beroerde engels van je. Je bent zeker zo`n jochie van een jaar of 9 die net 3 lessen engels heeft gehad op school.
    Nou dat wilde ik even kwijt, maar dit zul je wel niet op je site zetten. Trouwens volgens mij heb je die reacties ook zelf verzonnen.
    Nou, de mazzel en ik kijk over een paar jaar nog wel eens op je paginaatje of je al wat bijgeleerd hebt.

    maak je pagina of nederlands of engels, in engeland kennen ze het woord buitenland niet…

    You have made a total cheating site. It’s worthless. There are no real information on how to unlock.

    Geweldig… hoe meer fouten hoe beter, wanneer zijn de fouten in het Oegandees klaar? Kom ik zeker een kijkje nemen….

Vertel jouw mening

