A-hippe reclamemakers

Van reclamemakers verwacht je dat ze hip zijn: ze moeten minstens een bril met een hip montuur dragen, een of ander keihard „product” voor hun haar gebruiken, en het normaal vinden dingen te verkopen die niemand ooit zal willen gebruiken.

Reclamebureaus verzamelen de knapste koppen, in zeer kritische teams worden filmpjes en drukwerk samengesteld, die worden getest door testpanels.

En dan blijkt ineens… dat deze überhippe medemens soms toch een klein beetje in de prehistorie leeft.

Telfort „Spot”

Zo las ik pas een foldertje over Telfort „spot”: mobiel internetten. Je kunt herhalingen van doelpunten zien via internet op je mobieltje:

„Dag en nacht, 7 dagen per week”

Da’s mooi, want alle andere bedrijven zetten als om 16:00 uur de fabrieksfluit gaat het internet uit؟

ANWB

En luister eens goed naar die radioreclame van de ANWB waar je mee doodgegooid wordt:

is het niet prettig als je in je vakantieland iemand in je eigen taal kunt spreken?

Want normaal gesproken gaat je mobieltje in het buitenland de stem van iedereen die ik bel vertalen in een oosters dialect dat zelfs in China nog maar door 100 mensen gesproken wordt؟

Advertenties

Vertel jouw mening

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s