Van Simyo naar T-Mobile

T-MobileTegenwoordig is het eigenlijk normaal dat een product niet werkt zoals je het zou mogen verwachten.

Ruim een maand geleden heb ik een nieuw abonnement genomen bij T-Mobile. Met nummerbehoud, maar het contract mag direct ingaan.

Aanvraag

Op de T-Mobile website heb ik alle gegevens ingevoerd, over mezelf, mijn paspoort, mijn bankrekening, mijn nummerbehoud; alles bij elkaar was het een flinke klus om alles in te vullen. Alles ging goed tot aan de laatste OK-knop: 5 minuten lang was het scherm bevroren en uiteindelijk verscheen op het scherm de melding dat mijn gegevens niet geregistreerd waren als gevolg van een storing bij T-Mobile en dat ik het formulier de volgende dag nog maar eens opnieuw moest invullen.

De volgende dag werd ik tot mijn verrassing gebeld door T-Mobile, dat mijn aanvraag goedgekeurd was. Okee, soms zit het tegen en soms zit het mee. Ik kon een afspraak maken met „amp Logistics” en een dag later had ik inderdaad de nieuwe sim in handen. En een paar minuten daarna kon ik er al mee bellen.

My T-Mobile

Diezelfde dag nog kreeg ik een mailtje dat je via internet kunt bekijken wat de status van je belbundel is. Ik klikte op de link in het mailtje, maar kom daarmee uit op een blonde pagina. Dus type ik de gegevens uit de link handmatig over, maar helaas: „telefoonnummer (nog) niet bekend”.

De volgende dag lukt het wel om me aan te melden voor de site, maar alleen door de gegevens over te typen. Na ingelogd te zijn staat onderaan het scherm „e-mailadres onbekend” terwijl rechtsboven op diezelfde pagina het e-mailadres staat dat ik destijds op de aanvraag ingevuld had. En dat waar het allemaal om begon, de status van de belbundel:
„kan op dit moment niet bepaald worden”.

Belbundel status

Een week later heeft T-Mobile het e-mailadres-probleem opgelost. En ook de belbundel status is nu zichtbaar: ik blijk die week al bijna 5 euro buiten de bundel gebeld te hebben. De ingangsdatum van mijn contract op de site is een paar dagen later dan de datum waarop ik de sim kreeg, dus de eerste gesprekken lijken me zo ongeveer een euro per minuut buiten de bundel gekost te hebben.

De software die de maandafrekening maakt lijkt bijzonder creatief te zijn in het meedenken met de klant: ik moet betalen voor een paar dagen extra abonnement, maar dan vallen mijn gesprekken van het eerste uur wel gewoon binnen de bundel.

Op hetzelfde scherm zie ik ook mijn verbruik van de lopende maand: van mijn nieuwe belbundel zou na een paar dagen al meer dan de helft op zijn. Dit voor een aansluiting die ik nog niet gebruik. Ik ben benieuwd of ze de bundelstatus in de 2 jaar dat mijn contract loopt nog werkend kunnen krijgen.

Nummerbehoud

Maar eerst moeten ze mijn nummerbehoud nog regelen, ook al betaal ik al ruim een maand. Op het TROS Radar forum vind je meer berichten van mensen die ook langer dan een maand moesten wachten op hun portering van Simyo naar T-Mobile. De brief met het 0800-nummer waar ze het op dit forum over hebben, heb ik nog niet eens ontvangen.

Als ik met de tool van T-Mobile kijk naar de status van mijn nummerbehoud, zie ik dit:

Je aanvraag is in behandeling… en vanalles meer.

Die laatste zin klopt in elk geval niet; mijn nummer is nog niet omgezet.
Misschien zit er een betekenis in de zwarte of witte kleur van de vierkantjes. Ik denk het wel, maar dat wordt verder niet toegelicht.

Klantenservice

Vorige week wilde ik hierover de klantenservice bellen, maar na een kwartier in de wacht gehangen te hebben dacht ik dat een e-mailtje ook wel goed zou zijn. Dat heb ik via de T-Mobile website verstuurd, maar nu (8 dagen later) heb ik daarop nog geen enkele reactie gekregen van ze.

Conclusie

Nog niet alles is geregeld, maar tot nu toe tel ik hierboven net iets meer duimpjes omlaag dan duimpjes omhoog. Dus voorlopig gaat het nog niet zo goed met de service van T-Mobile.

-update-

Het verhaal gaat verder: T-Mobile heeft de status van het nummerbehoud gewijzigd.

3 gedachtes over “Van Simyo naar T-Mobile

  1. Precies een week later heb ik weer een mailtje van T-Mobile gekregen.
    In dit mailtje staat dat zij het ook vinden dat het in mijn geval erg lang duurt en dat ze de betreffende afdeling om opheldering vragen.

  2. Intussen is het weer 2 weken later maar na de tweede ontvangstbevestiging heb ik geen woord meer van T-Mobile gehoord.
    En de nummerportering is ook nog steeds niet geregeld.

Vertel jouw mening

