T-Mobile: +1

T-MobileWat vooraf ging:

Bijna 4 maanden geleden heb ik een nieuw gsm abonnement genomen bij T-Mobile. Hierbij ging het een en ander mis. Het nieuwe sim kaartje heb ik, maar ik wil mijn mooie telefoonnummer houden en wacht nu nog op nummerbehoud.

Een week geleden heb ik voor het laatst met het 0800-nummer van T-Mobile gebeld. Nummerbehoud kon elk moment gebeuren, werd me toen verteld. Tot nu toe veranderde er nog niks aan de status.

t-mobile-25-november-2008
2 blokjes: aanvraag beoordeeld (25 november 2008)

Maar je ziet het goed: vandaag is er wel wat veranderd. Mijn aanvraag is nu goedgekeurd en ik ben zelfs al ingepland voor portering – vandaag over een week.

Door de helpdesk werd me vorige week verteld dat dit betekent dat ik waarschijnlijk die hele dag niet bereikbaar zal zijn. Ik houd jullie op de hoogte.

– update – 2 december

t-mobile-2-december-2008
3 blokjes: Nummer is omgezet naar de nieuwe telecomaanbieder (2 december 2008)

In de ochtend van 2 december kon ik niet meer in de beheeromgeving van Simyo en in de loop van de middag was het oude nummer overgezet naar T-Mobile.
Kortom: alles is volgens planning afgerond!

Een werkdag eerder werd de portering zelfs nog met een papieren brief aangekondigd, waarin onder andere stond dat het belangrijk was dat zowel de oude als de nieuwe sim in Nederland waren.

Mocht je dit lezen omdat jij ook problemen met met nummerbehoud en op internet op zoek bent naar ervaringen, dan wens ik je bij deze sterkte toe, want je ziet dat het toch nog goed kan komen.

Een gedachte over “T-Mobile: +1

  1. Deze week heeft T-Mobile onverwacht aangekondigd dat de abonnementsvorm van destijds komt te vervallen. Voor mij (en waarschijnlijk vrijwel alle andere abonnees) betekent dit:
    – het maandbedrag wordt naar beneden afgerond
    – 2 jaar lang gratis bellen binnen Nederland (onbeperkt) en de EU (2 uur per maand)
    – een internetbundel afhankelijk van de prijs van mijn vroegere (bel-)bundel
    – het opgespaarde beltegoed komt volledig te vervallen, zonder extra compensatie.

    Bij de meeste van de 80.000 klanten die dit oude abonnement nog hebben, gaat het waarschijnlijk om meer dan 100 euro aan opgespaard beltegoed, want anders was het al veel eerder aantrekkelijk geweest om over te stappen. In klachtenfora op internet zie ik zelfs regelmatig bedragen van meer dan 1.000 euro aan beltegoed genoemd worden.

Vertel jouw mening

