De Paddobestrijding

Ik schreef het al een keer eerder en ik schrijf het nog een keer:

Is alles wat in het nieuws komt wel werkelijk waar?

Het is iets wat je jezelf kunt en moet afvragen.

Deze keer werden Spits en het NOS journaal bij de neus genomen: ze publiceerden voorgekauwde informatie die achteraf helaas niet waar bleek te zijn.

Veroorzaker is de „Paddobestrijding”. Twee teenagers die (waarschijnlijk onder invloed van een verdovend middel) een te suffe grap bedachten en tot hun eigen stomme verbazing zagen dat professionele nieuwsmensen het allemaal zomaar geloofden.

Begrijp me goed; ik ben niet voor het gebruik van paddo’s of wat voor middelen dan ook. Maar ik heb wel problemen met a) het opleggen van wetgeving onder valse voorwendselen en tegen b) beroepsmatig vals nieuws verspreiden.

Vertel jouw mening

