Lunchtijd luchttijd

Als ik op mijn werk rond lunchtijd buiten een luchtje ga scheppen, kom ik langs flink wat horecazaken, waarvan er 2 heel bijzonder zijn.

De ene is bijna altijd gesloten. Bíjna altijd: zo’n 5 dagen per jaar gaan de luiken van de ramen en zowaar: er staan dan direct klanten te dringen.

Bij de andere is het precies andersom. Deze is áltijd geopend, maar je ziet er nooit klanten. Dat zal ik wel verkeerd gezien hebben, dacht ik, daarom ben ik er ongeveer een jaar geleden op gaan letten. In dat jaar dat ik er op lette heb ik er precies één keer een klant zien staan. Ik weet niet of die klant ook wat gekocht heeft.

Lijkt me een dure hobby, zo’n horecazaak?

-update-

Medio 2010 is er met beide horecazaken wat veranderd. De zaak die maar zelden geopend was staat er intussen niet meer, de zaak waar nooit klanten komen heeft nu wel regelmatig klanten.

Vertel jouw mening

