Intermediair abonnement

Toen ik nog studeerde leek het me een vreselijk vooruitzicht: wanneer je 45 wordt, krijg je het blad Intermediair niet meer toegestuurd. Zou ik dan al die interessante artikelen moeten missen?

De keuze om het blad niet meer gratis op te sturen naar oudere mensen is natuurlijk niet zomaar uit de lucht komen vallen. In die tijd werd het blad nog voor de helft gevuld met personeelsadvertenties. Mensen van boven de 45 zijn voor deze markt nou eenmaal — hoe zeg je het op een aardige manier — niet meer interessant.

Dit is nog steeds niet veranderd. Maar intussen is de wereld op twee manieren wel veranderd:

  • Ten eerste kan je het blad ook lezen via internet, dus je hoeft nooit van je leven meer informatie te missen;
  • Maar ten tweede word ik ook ouder en veel van de dingen die nu geschreven worden wist ik eigenlijk al wel. Zoveel nieuwe ontwikkelingen op gebied van wetenschap en techniek komen er blijkbaar niet meer bij. Ik had nooit gedacht dat er een moment zou komen dat ik „alles” zou weten.
Een gedachte over “Intermediair abonnement

Vertel jouw mening

