Parship met de billen bloot in België

datingbedrogIn Intermediair nummer 11 van 12 maart 2009 verscheen een interview met Olaf van Schagen, de directeur van datingsite Parship Nederland en België. Hij stapte in 2003 over van bol.com (toentertijd dezelfde eigenaar: Holtzbrinck).

In 2007 maakte Parship met 7 werknemers 46 miljoen euro omzet. De meeste klanten nemen een abonnement voor 6 maanden en zijn daarvoor 180 euro kwijt. De directeur beweert dat verhouding man-vrouw fifty-fifty is en dat 70% van de kandidaten „hoger opgeleid” is.

De reacties van Intermediair-lezers onder dit artikel (zie bovenstaande link) op deze cijfers zijn niet voor de poes. En blijkbaar is Parship in België door de rechter veroordeeld voor misleiding, omdat de op de site aangegeven cijfers, onder andere over het aantal (betalende) leden, te veel van de werkelijkheid afwijkend waren.

Quote:

In 2008 zouden in Vlaanderen volgens Parship 80.000 mensen staan ingeschreven. Het bleken er, na een uitspraak van de rechter, nog lang geen 8.000 te zijn….

Onder de pet

Volgens het Belgische blad Knack zit er nog een andere kant aan dit verhaal.

De eigenaar van Parship zou door heel Europa afspraken gemaakt hebben met krantengroepen om het nieuws van bedrog door Parship uit de kranten te houden. Zij hebben zoveel invloed op de kranten onder andere vanwege het bol.com reclamegeld.

3 gedachtes over “Parship met de billen bloot in België

Vertel jouw mening

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s