Computers van rokers

Een tijd geleden bleek dat Apple computers van rokers liever niet repareert. Elke computer is per slot van rekening ook stofzuiger en ik herinner me de bruine vette warme deken van stof die over alle onderdelen zat nog maar al te goed, uit de tijd dat ik zelf computers repareerde.

Achteraf vraag ik me af of er niet veel gevaarlijkere stoffen door een computer opgezogen worden dan alleen sigarettenrook. Asbestdeeltjes bijvoorbeeld.

Een gedachte over “Computers van rokers

  1. als reactie op computers die niet meer te repareren zijn vanwege de grote hoeveelheid luchtvervuiling die ze opgezogen hebben:
    Als de fabrikanten zich meer zouden toeleggen op apperatuur die efficienter werkt (oftewel niet een groot deel in warmte omzet en zodoende zwaar geventileerd moet worden) zou dit probleem ook niet bestaan.
    Als voorbeeld noem ik de op ARM gebaseerde RiscOS machines die nauwelijks of geen ventilatie nodig hebben, het kan best!

    Mark

Vertel jouw mening

