Het gaat toch niet regenen

verkeerAls het gaat regenen kunnen mensen ineens niet meer autorijden of goed nadenken. Mensen die met gladheid de straat op rennen of met regen met een slecht verlichte fiets ineens gaan oversteken op plaatsen waar niemand dat normaal doet — met een reden: omdat het daar dan ook al veel te gevaarlijk is.

Als het regent is het prettig om met de auto naar het werk te kunnen gaan. Er was ooit iemand die beweerde dat je in Nederland gerust altijd met de fiets naar je werk kunt gaan: hij had berekend dat het in Nederland toch nooit regent, in elk geval niet precies op het moment dat je naar je werk toe gaat.

Van de 16 keer die je fietst, regent het maar 1 keer.

Toen ik deze bewering hoorde, nam ik aan dat hij klopte, want: ik kon hem op dat moment niet direct controleren…

Debunked

Maar ik heb er het afgelopen jaar wel op gelet en zodoende weet ik zeker dat deze bewering niet waar is: vorig jaar regende het bijvoorbeeld weken lang elke dag toen ik onderweg was.

Zie ook de site „hetregentbijnanooit” hieronder bij de links: dit is een site van iemand die maar een paar dagen per week fietst en heel veel vakantie heeft, maar toch valt bijna 10% van zijn ritten in het water.

Vertel jouw mening

